Pages

Thursday 23 June 2011

pERaNcAnGAnMu~~~~

              
Alhamdulillah....Alhamdulillah....Alhamdulillah...........

Tiada lafaz yang lebih sesuai untuk aku meluahkan rasa kesyukuran kepadaNya...


Seringkali  allah datangkan hujan lebat beserta ribut petir,
Manusia menangis,merintih..gentar dengan ujian alam,
Lalu apabila hujan dan ribut petir telah reda manusia tertanya-tanya sendiri,
Tanpa mereka sedari Allah ingin mengurniakan sesuatu,
Atas ujian alam yang telah mereka hadapi dengan hati yang redha,
Allah hadiahkan mereka dengan PELANGI indah yang mendamaikan jiwa,
Kanak-kanak keriangan melihat warna-warninya,
Ibu dan ayah tersenyum melihat anak-anaknya kembali ceria......

               
Begitulah perancanganMu,sungguh tiada tandingan dan sangat indah bilamana
dihayati,

 manusia mampu merancang tapi perancanganMu adalah sebaik2 perancangan.

 Hati ini pernah Kau pisahkan,aku merintih dan bersedih atas perpisahan yang
 terjadi,

adilkah Allah kepadaku??lalu kau pertemukan kembali hati ini namun bukan dalam 

keadaan yang seringkali ku dambakan. Rintihan hatiku semakin ketara,

aku semakin putus asa.

"kita hanya mampu merancang tapi perancangan Allah adalah sebaik-baik 
perancangan"

Alhamdulillah....setelah ditemukan kembali ternyata perancanganMu begitu
indah.

Telah Kau uji diriku dengan 'hujan dan ribut petir' kini Kau kurniakanku dengan
  
'pelangi'  yang memancar dan memenuhi segenap ruang hatiku.

Telah Kau permudahkan segala urusan kami dalam mencari keredhaanMu,

semoga Kau terus membantuku sehingga tiba saat-saat yang dinantikan.

Ya Allah...terasa begitu mudah dan lancar urusan ini,aku bersyukur kepadaMu

kerana aku yakin Kau yang membuka hati mereka untuk menerima semua ini.

Kau lapangkan dada mereka untuk menerima berita ini sebagai berita baik,

Kau fahamkan mereka bahawa kami lakukan ini untuk mencari keredhaanMu.

Abah.....mak......anak lelaki bongsumu ini telah mencecah usia 21 tahun,

sekarang tibalah masa untuk acik berada di fasa yang memerlukan acik

memikul tanggungjawab yang sangat besar,

bukan acik terburu-buru tapi acik yakin sudah tiba masanya. 

Mungkin ramai yang terkejut tapi selagi ia untuk mencari keredhaanNya

insyaallah hati acik mantap untuk teruskan.

Buat insan yang sudi menerimaku dalam hidupmu,
  
syukran jazilan diucapkan.

Kau amanahku dunia akhirat dan tidak sekalipun akan ku persiakan.

Segala ilmu yang ada padaku akanku gunakan dalam membimbingmu

dan aku bertekad membawamu ke jannah bersamaku kelak.

Sungguhpun bercinta dalam keadaan HALAL di dunia itu indah tapi

aku yakin bercinta di syurga lebih indah.

Dengarlah rintihan hatiku~~~~

"Wahai sayap kiri perjuanganku,ketahuilah aku tidak punya harta,
jauh sekali kedudukan yang menjadi sanjungan ramai,
tidak ramai yang mengenaliku sebagai seorang yang dihormati
kerana aku hanya insan biasa dengan peribadi biasa.
Jika kau khabarkan kepada temanmu bahawa aku pilihan hatimu
tidak mustahil akan kau dengari "kama??!!spe 2??",, "weh..budak
 mne 2??",,,"dari mne ko kenal ea??aku x taw pn dye 2 spe",,,
"hah..dak engin??np x cari ustaz2 uia ni je,kan lebih terjamin kesolehan
dan agamanya" dan saat itu mungkin hatimu akan
terfikir apa jawapan yang sesuai atau mungkin soalan2 itu
mampu membuatmu bersedih"

"Wahai sayap kiri perjuanganku,katakanlah kepada mereka
 bahawa aku bukanlah bakal ustaz,
 aku tidak punya banyak ilmu agama seperti mana
 ustaz2 di uia TAPI perlukah menggenggam segulung ijazah untuk
 bergelar ustaz atau da'ie...kita singkap sirah sahabat-sahabat yang mne
 mereka mencari ilmu tanpa pengiktirafan.
DA'IE,tugas membawa agama allah yang diwarisi
dari para nabi dan rasul.
Janganlah kau khuatir kerana aku akan sentiasa mencari ilmu dunia dan
akhirat dalam mengemudi bahtera keluarga ini,
untuk kita dan malaikat kecil berlabuh di pintu
syurga yang abadi.
KAMARULZAMAN...
biarlah nama ini tidak dikenali atau mendapatkan
pengiktirafan manusia kerana aku hanya dambakan pengiktirafan dari ILLAHI..."

"Wahai sayap kiri perjuanganku,redhalah kamu dengan pemberianku,
 yakinlah bahawa setiap pemberianku kepadamu
 adalah yang terbaik mampu aku berikan.
Tiada niat dihatiku untuk menzalimi hidupmu kerana kau
AMANAHku dunia akhirat.
Setelah kau sah kepadaku yakinlah bahawa aku
akan menjagamu sepenuh hatiku,
akanku bimbingmu berteraskan al-quran dan sunnah rasul"


Ya ALLAH....redhakanlah usaha kami ini...hanya kepadaMu aku bermohon...AMIN~~~~

No comments:

Post a Comment