Pages

Thursday 10 April 2014

Waiting for Friday

Bismillah...

Waaa..dah berkurun lame aku x update blog ni, siyes sian kat qamar mind ni
kena tinggal terkontang-kanting keseorangan..haha

Nak dijadikan cerita sekarang ni aku memang busy yg teramat dgn study,
maklum la dah final year..hoho

Act belajar xde la susah sangat sebab aku dah rase boleh blend dengan
environment manufacturing engineering ni cuma busy dengan projek dan
report yg bertimbun.

Ade yang dah taw dan ade x taw yg zaujah aku dah habis degree sem lepas
dan alhamdulillah rezeki dia murah dapat terus jadi cikgu kontrak kat pahang
tempat umi dia mengajar.

Dan aku?? dari rumah sewa aku pun masuk la asrama semula dan bersendirian
la aku disini tanpa ditemani isteri cerdik yg solehah penyejuk mata penawar hati
penajam fikiran..huk3~~

Tapi setakat ni aku gagah lagi la, tiap2 weekend aku balik pahang jumpe zaujah
dan keje jual ayam dengan abg aku kat pasar tani, dapat la jugak duit buat cover
minyak dan tol.

Ramai jugak la kawan-kawan tanye "kenape x suruh bini ko keje kat sini je?"
Adeh..caner aku nk explain ye. Cukup la aku jawab rezeki dia kat sana dan aku
nak dia selesa kat tempat keje sebab zaujah aku ni memang dari kecik x pernah keje,
bila cuti dia suke duduk rumah mengemas dan memasak.

Memang berbeza la dengan aku yg pantang cuti mesti nk keje, bosan duduk rumah.
Disebabkan aku kenal bini aku ni caner so aku rasa ni la keputusan yg terbaik buat kami.

Cuma yg best bila Perhubungan Jarak Jauh (PJJ) ni kan, aku feeling cam orang baru
kawin lak. Rasa rindu x yah cakap la, sumpah rindu!!

Jadual aku sekarang lepas solat jumaat terus aku gerak balik pahang dan isnin pagi
aku gerak balik gombak sebab isnin kelas kol 2pm bro..haha

Bila dah jauh ni memang dapat rasa la hidup sorg ni rasa cam x complete je,
memang la boleh hidup tapi perasaan tu lain macam je senang kate macam makan
nasi lemak tapi xde sambal.

So buat masa ni tu la hikmah yg aku nampak, mungkin Allah nak kitorang rasa macam
mana bila berjauhan ni dan buat perasaan sayang tu makin bertambah even dah 2 tahun
lebih kawin.

Dan x mustahil jugak in da future Dia nak uji kitorang dgn ujian yg berat dan semua
yg berlaku sekarang sebagai persediaan untuk hadapi semua tu..who know rite??

Walau ape pun yg berlaku sentiasa yakin yg Allah sentiasa ade perancangan yg
terbaik buat kita..^_^

No comments:

Post a Comment