Pages

Wednesday 8 June 2011

iNi JaLAn KaMi~~~~~

                                                "YOU CHOOSE TO BE EDUCATED"


                       Alhamdulillah....minggu ni Allah kurangkan kesibukan aku dan aku dapat fokus pada program, study dan join program yang aku minat. Owh..x lupe jugak pagi tadi aku kuar g main bowling dgn sahabt baik dunia akhirat aku syahril(rapat dr 1st sem pj lg) dan ditemani oleh jeni(stat rpt kat gombak ni) Nak cakap rezeki 2 blh r kot sebab ari ni dpt buat Turkey(3 strike b'turut2) n pecah rekod peribadi dr 160 jadi 163,even 3 pin je tp sangat bermakna....tapi aku menang org lain lak dpt hadiah ea,terbalik lak...xpe la blnje buke pose...hehe.

                                          rekod baru aku...hehe
                                                          
                                                         
                                                       syuk....mase ni la ko nak pecah rekod gk,kaco mood ak r...haha

                     Ok2...patah balik sal ayat kat atas,act ayat 2 lecturer dynamics aku yang cakap. Kata2 dia memang menusuk kalbu dan buat aku semangat nak blaja lebih2 lagi dynamics tapi..........(da2..x nk ingat sal result dynamics t aku sedih). Apa yang aku nak cakap dalam post kali ni adalah mengenai jalan hidup yang telah kita pilih,cam aku tentu la aku nak fokus pada hidup sebagai seorang pelajar,x kan sebagai seorang ayah lak kan??-p


                   Assigment....kuiz....presentation....discussion...kelas....dan yang paling menakutkan adalah exam, sume 2 akan jadi lumrah apabila kita bergelar pelajar ipt. Dulu mase sekolah cikgu selalu cakap "awak sume mase sekolah ni belajar rajin2 t da masuk u senang,x susah blaja cam sekarang" cikgu2....betapa kau insan yang sungguh mulia,memberikan kata2 perangsang sedangkan kau sedar hidup di IPT t'sgt susah. Cikgu memang layak menjadi cikgu kerana seorang cikgu perlu pandai bermain kata supaya kami sentiasa termotivasi....hehe


      

                    TAPI!!!!!! (nak jadi tegas da ni) sedarkah kita masih banyak lagi insan2 yg mahukan dirinya memasuki ipt??sedarkah kita bahawa kita insan yang terpilih??dan sedarkah kita ilmu itu harus dicari dan kita sedang berusaha?? Haaa...x taw kan??(pdhal taw je....-p) Allah telah tulis di luh mahfuz sejak dari kita lahir lagi bahawa kita adalah insan yang akan menunut ilmu,ilmu yang dituntut adalah utk kebaikan ummah, membantu saudara2 yang tidak berpeluang  berada ditempat kita.


                  Oleh itu,wahai sahabat,andai dirimu merasai derita ingatlah sahabat2 diluar sana mendambakan siraman ilmu yang bermanfaat darimu,andai dirimu merasai kepahitan dlm menuntut ilmu,ingatlah....umat islam   memerlukanmu  wahai sahabat...andai dirimu tertekan,ingatlah....sahabatmu disana menunggumu dengan penuh harapan ,menantimu dengan hati yang terbuka untuk menghayati kemanisan ilmu kau curahkan yang kau tuntut sepanjang pemergianmu jauh dari mereka dan sedarlah,kamu INSAN TERPILIH  yang allah tetapkan untuk membimbing umat dengan ilmu yang ada padamu...



                Temanku..............disaat dirimu menikmati ilmu2 dari setiap kuliah yang kau hadiri,"connect"kan setiap ilmu tersebut dengan kebesaranNya dalam mencipta dan mentadbir alam yang luas terbentang ini. Percayalah jika berterusan kau mengaplikasikannya,selepas pengajianmu kau tidak akan keluar dr ipt sebagai seorang pelajar yang mempunyai ijazah tapi kau akan muncul sebagai seorang wira dan wirawati yang siap sedia berjuang di jalan allah dengan kalimah AKU NAIK SAKSI BAHAWA TIADA TUHAN YANG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH DAN AKU NAIK SAKSI BAHAWA NABI MUHAMMAD ITU UTUSAN ALLAH.


                  
                        Islam itu agama allah,agama yang indah..bilamana kamu terpilih untuk menjadi pembawa agamaNya maka bersyukurlah kamu kerana tidak semua manusia didunia dikurniakan kenikmatan tersebut. Bersabarlah dan La Tahzan dengan ujian yang mendatang sepanjang pengajianmu.......Yakinlah!!!!!!!!!!!! ALLAH BERSAMA KITA.....................

No comments:

Post a Comment