Pages

Friday 7 October 2011

Tutor...Ooo...Tutor...

Bismillah.....


30 SEPT 2011,6.46PM


TUT...TUT...(bunyi msj msk dlm inbox hp ak)

"Ada kuiz tadi,nape ko x dtg?"

Hafiz zainal,classmate cal 3 aku.

"Hah..kuiz!! ad kuiz?? rmai x dtg?"

msj dibalas dengan rasa terkejut.

"Rmai jugak la,cam sikit je yg x dtg"

tenang hafiz membalas soalan bertubi-tubi aku.

*********************************************************

'Yang berlalu biarkan berlalu,yang mendatang hadapi dengan cemerlang'

Sem ni aku bertekad untuk belajar betul-betul,aku x nak ponteng kelas

senang-senang je dan bile aku t'miss 1 kuiz rasa terkesan giler dalam hati.

Minggu ni 7 okt 2011 akan ada kuiz ke-2 dalam kelas tutor,aku x kan miss

kali ni!!! haha...(dengan yakin aku berkata)

Dugaan minggu ni adalah,aku rindu giler kat rumah.

Aku nak balik,jumpe mak abah,adik beradik dan anak-anak

sedare yang amat aku rindui....TAPI...................

niat dibatalkan sebab aku nak amik kuiz ptg jumaat....X NAK BALIK!!!

Petang ni aku sangat bersemangat nak amik kuiz,study x yah cakap r...

Yang xde dlm sylabus pun aku study,rajin x?? hoho..

Dipendekkan cite sampai la aku dalam kelas tutor yang diajar

oleh brader dari nigeria (x silap aku r,tengok dari warne kulit dye..-p)

15 minit berlalu..............................~~~~~

OUR QUIZ IS CANCEL~~~~

Sambil tersenyum aku keluar dari kelas...

Apa dalam otak aku mase ni?

Let me list it...~~~

1) muka mak dan abah yang tersenyum menyambut kepulangan aku semalam

2)muka aku yang kepenatan melayan kerenah anak2 sedara aku yang nakal
    dan sentiasa menghiburkan aku.

3)nasi lemak ayam,aku boleh makan puas2 masakan mak aku.

4)bergurau dengan adik beradik lain sambil bergelak ketawa

5)satu perasaan yang bahagia kerana dapat lari dari hiruk-pikuk kehidupan
   seorang mahasiswa dengan m'habiskan masa bersama family.

REALITI!!!!!!!

1)salahudin al-ayubi blok E 3.1,bilik yang hanya akan aku sorang je ada
   bila weekend coz sume roomate aku org KL dan blh balik bile2 mase je.

2)muke aku yang bosan dengan kehidupan yang sama,tiada kelainan,
   buku...pen...kertas....moto...kete...huhu

3)masakan cafe yang kdg2 x ubah seperti masakan dewan makan sekolah..-(

4)gelak sorang2 ble tgk movie kat laptop (gelak pakse)

5) I  AM IIUM STUDENT...-)

Ya Allah...kuatkan diri aku menanggung rindu pada family tersayang...

note- manje ke aku??? memang pun...t da kawin manje dengan zaujah lak..-)

No comments:

Post a Comment