Pages

Monday 23 May 2011

AdIK-aDiK aBaNG~~~

                                               
                               
                                 adik-adik abang!!
                                 SUPER SOLEH!!!
                                 hye!!
                                 HELLO!!!
                                 ok!!
                                 ORAIT!!!


                Alhamdulillah...akhirnya minggu ni aku berjaya menjalankan dua program,satu program anak yatim yang bertempat di permata camar kuantan dan di sekolah kesayanganku sekolah berasrama penuh integrasi pekan atau lebih dikenali sebagai INSTAR sekarang ni. Jom aku nak ajak bercerita sikit tentang program2 ni..hihi.

                 Petang khamis aku ambik keputusan untuk balik ke pahang,aku kena smpai awal sebab utk program dinner amal aku kena jadi ajk transport n accomodation jadi berbekalkan kete satria aku yang da x berapa sihat mase 2 aku pn bertolak dari uia dlm kol 6 ptg jgk la. Nasib baik la radhi nak ikot sekali so berteman la aku petang 2,dalam kete aku borak2 la dengan radhi n ada la jugak aku korek rahsia sal along dari radhi tp radhi x sedar,pndai sungguh aku bermain kata...haha..sowi ea along..-p

              Pagi jumaat 2 bukak je mate terus aku bergegas g kuantan utk preparation dinner malam 2,pagi 2 jugak la kete aku terpaksa dihantar g bengkel,agak gelabah jugak la aku sebab da xde kete utk gerak ke kuantan tapi alhamdulillah abah dengan murah hati bagi pinjam kete avanza kesayangannya,tq abah....
I LOVE U sgt2!!! hehe...dan aku pn bertolak la ke kuantan dengan kelajuan maksimum yang aku mampu tapi aku masih pegang kate2..'ingatlah orang tersayang' so xde la laju sgt aku bawak...hik3~~

            Malam 2 walaupun ada la skit2 mslh yg berlaku terutama di bahagian VIP tapi alhamdulillah dinner amal berjaya dilangsungkan dengan jayanya sekali. Tahniah kepada barisan comittee yang sanggup bersusah payah datang dr uia gombak utk handle majlis ni dan buat caring club(ak termasuk r...haha) terima kasih sebab sudi hantar satu bas waiter ke kuantan,jasamu dikenang. Majlis tamat dengan jayanya dan lepas anta artis ke hotel aku pown terus balik ke rumah,nak tido!!!

            ALAMAK!!! program ari sabtu aku kena handle!??!! Ish2...penat ni,ap2 pn x prepare lagi..so caner ea. Tapi xpe,aku kan nak jadi suami soleh seorang khalifah kena bersedia utk terima ap2 je t'jawab walaupn tiba2(ad kaitan ke??haha). Sampai je kat rumah pas mandi dan solat aku pun dalam keadaan berbaring terus menyediakan modul dan aktiviti utk program selam 3 jam esok,on da spot 2...haha Disebabkan waiter2 yang datang ni kawan2 aku jugak so aku taw la diowg ni xde pengalaman sebagai fasi tapi xpe,aku ada cara. Aku pn susun modul2 yang juz aku je bagi arahan utk sume n fasi dlm kumpulan hanya membantu adik2. Akhirnya aku tertido semasa nak siapkan modul 2.

            Acik,bangun solat!!! Hah..kn da kena marah,2 r..bangun lmbat lg...haha pagi 2 mak x masak bekfes sebab nak g kusus haji,mak pesan suro g beli je tapi aku x bekfes pn pagi 2 sebab x selera. Mungkin aku penat sangat kot. Pagi 2 aku pinjam kete abah yang satu lagi tapi ak x sempat nak g taw sebab pagi2 lagi abah dgn mak da kuar g kusus haji..sowi ea abah!! hik3~~ otw nak ke rumah anak yatim aku singgah dl kt supermarket,aku beli makanan ringan kat adik2 rumah anak yatim 2,nak bagi diowg hepi skit mase aku datang t..hoho.

            Sampai je kat sane kawan2 lain da smpai (sowi ea...aku x ley bwk laju2 skrg coz kena igt yg t'syg..=p) Diowang memang tertunggu kehadiran aku coz aku yg kena lead diowg utk program selama 3 jam. Sampai je kat sane pas salamdengan suma ustaz2(ad yg pggl aku ustaz jgk...haha) aku pon terus la berceloteh dan beraktiviti dengan adik2. Alhamdulillah...abg2,akak2 dan adik2 enjoy...semoga ukhuwah yang terjalin ini kekal dan membawa ke syurga yang hakiki...amin~~~

             Ada permintaan utk ke teluk cempedak sebelum balik so aku pn iring la bas uia utk g sane. Agak jauh jugak la tapi aku cuma nak kawan2 aku enjoy...satu kepuasaan bagi aku bila tengok kawan2 aku hepy menikmati pemandangan tepi pantai yang cantik 2...weh,ak sayang kowg kerana allah!!!! haha..sambil diowang menikmati pemandangan aku g solat dan pulang ke pekan,di pekan satu lagi MISI menanti aku!!

             Dalam kol 3 lbh aku tiba di sekolah tercinta dan sesi ice breaking hampir tamat,masa nak fasi masuk group ad 2 group yang berebut nak aku jadi fasi diowg,'hot' sgt ke abg kama ni??haha..tapi fasi mane2 pn same je sebab sume ilmu yang kita dapat 2 akan dikongsi. Pada malamnya adalah sesi bicara kampus, senior akan cita tntg ipt masing2 dan penglaman sbg pelajar ipt. Aku malas nak bercakap kat depan malam2 ni, bak kata along "asyik capub je keje" haha. Malam 2 aku dan kawan aku sorang lagi handle slot muhasabah diri, walaupun dengan persediaan yang x seberapa alhamdulillah misi tercapai.

            Hari ahad,keesokannya...aku diamanahkan untuk handle slot dari jam 9-12pm. Aku nak buat apa ni??asyik dapat task on da spot je..huhu tapi syukur sangat mase slot bicara kampus sebelum 2 aku ambik mase untuk bt preparation. Pagi 2 aku juz mulakan dengan sembang2 kosong tapi bermakna la kot aku rasa sebab aku masukkan masalah2 diowang dalam sekolah yang cikgu cite dengan aku terapkan unsur lawak. Semoga dakwah yang diselitkan ketawa dan unsur lawak mampu memmberi kesan kepada adik2.

            Modul secara mass,LDK...berjaya dilaksanakan dan sebagai seseorang yang telah diamanahkan dengan tugasan ini aku cuba gunakan masa sebaik mungkin dan memaksimumkan penggunaan tenaga fasi yang ada. Aku bersyukur dengan respon yang adik2 berikan,nampaknya mereka menyukai kedatangan abang2 dan akak2 ke skolah. Alhamdulillah majlis ditamatkan pada jam 1 ptg dengan ucapan penutup dari guru kaunseling,cikgu roszana. Terima kasih daun keladi,lain kali jemput la lagi...hehe

p/s- along lak cnr baktisiswa kt sne,ok x??...herm...jelez2...-p

No comments:

Post a Comment