Pages

Sunday 4 March 2012

Aku Terima Nikahnya...

Bismillah...



"Aku terima nikahnya Nurul 'Atikah bt Asmuni dengan mas kahwinnya RM20.50 tunai.."

Ops...kurang RM2 lak..x ley diskaun ke?? hihi...

"Aku terima nikahnya Nurul 'Atikah bt Asmuni dengan mas kahwinnya RM22.50 tunai.."

Alhamdulillah....dengan dua kali lafaz si dia akhirnya sah menjadi milik aku,halal
untuk mendampingi aku,halal untuk aku cintai,halal untuk aku bimbing dan jaga
akhlaknya dan halal segalanya buat aku..

Siyes aku x boleh lupa setiap apa yang berlaku malam tu,sume rasa segar je dalam
ingatan aku walaupun dah 2 minggu berlalu.

Petang jumaat lepas asar rombongan aku bertolak dari pekan pahang,9 buah kereta
semuanya termasuk kereta pengantin (abah bagi aku pinjam kereta dia..hehe)

Bile da makin dekat dengan rumah dia tiba-tiba hujan lak,aku da makin takut je rasa
mase tu tapi still boleh control lagi buktinya pemanduan aku ok lagi dan mak dan
abah dalam kete x tegur apa2 pun..-)

Sampai je di masjid keratong 8 hujan makin lebat, alhamdulillah debaran yang dirasakan
dapat dikurangkan dengan kehadiran sahabat2 dari uia yang tiba lebih awal dari aku
dan pelukan erat dan gurauan mereka sangat2 membantu,syukran team TOM TOM BAK!!

Masa antara maghrib dan isya' aku gunakan untuk menenangkan jiwa,dengan hujan
yang semakin lebat memang x dinafikan aku sangat2 neves...

ALLAHUAKABAR.....

ASSALAMUALAIKUM W.B.T...

Selepas menunaikan solat-solat sunat hati aku rasa lebih tenang,hujan lebat yang
mendebarkan kini menjadi satu pandangan yang indah dan mendamaikan jiwa.

Terasa kesejukan satu nikmat yang allah kurniakan untuk mendamaikan hati
yang resah sejak pagi lagi.

Khutbah nikah yang dibaca terasa begitu sampai ke dalam hati,sedih..sebak..
takut..gembira..terharu...hanya tuhan yang tahu caner aku tahan air mata ni
dari mengalir,x macho r kan pengantin laki nangis..haha

Tanggungjawab sebagai suami bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilaksanakan.
Ada kawan-kawan cakap.."Ala..kama ko kan da biasa jadi leader,presiden la
pengarah program la.."

Alhamdulillah pengalaman  tu memang sangat membantu tapi menjadi ketua keluarga
sebenarnya lebih sukar dari menjadi ketua sebuah organisasi.

Apa yang berbeza?? Sangat2 berbeza sahabatku...it's something that u can't tell but
u will feel it..

"Kalau dulu RM1 kita sorang je,sekarang da kena bahagi dua.."

"Kalau dulu nak gi mane2 sorang pun ok,sekarang akan ada bidadari kat sebelah.."

"Kalau dulu siap je terus boleh gerak,sekarang ni nak kena tunggu permaisuri hati
siap iron tdg,baju,pkai tdg,make up n blablabla...-p"

"Kalau dulu tido sorang2 je,sekarang ni bangun je tido..eh..awek comel mane
lak sebelah aku ni..hehe"

"Kalau dulu senduk nasi sendiri je amik la banyak2 sekaligus coz da malas nak
bangun lagi,sekarang ni ad orang sendukkan siap boleh order tambah lagi"

"Kalau dulu bile xde kawan makan la sorang2 kat cafe,sekarang ni...
siap boleh suap2 lagi tu..-)"

"Kalau dulu bile stress je esemen banyak mesti balik bilik tido pastu magrain,
sekarang ni bile magrain ada la budak tomey tu tolong urut kite..hik3"

"Kalau dulu balik rumah drive sorang2 pastu mula la ngantuk, sekarang ni
ngantuk skit je ad la orang cubit pipi kita kuat2...sakit taw!! -p"

"Kalau dulu gi pasar malam x taw nak beli makanan apa laz2 beli kopok
RM2 je, sekarang ni x beli apa2 pun x kisah da bila jalan2 pegang tangan
cam2...sedar2 je da nak maghrib..hehe"

"Kalau dulu bosan la joging sorang2,sekarang ni siap boleh lumba lari
lagi.."

"Kalau dulu bila nak balik uia kemas la baju sendiri,sekarang ni..x yah la
susah2 kemas baju saya., err..kemeja jgn lupa iron..-p"

"Kalau dulu...............................sekarang ni........................"

Kenapa la dari  DULU lagi aku x kawin kenapa SEKARANG????

hehe...peace yo!!!!

Alhamdulillah....da memikul tanggungjawab sebagai suami selama 2 minggu...
Doakan kami menjadi suami soleh dan isteri solehah...


http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=JBYMK18tvUI

1 comment: