Pages

Wednesday 28 December 2011

Jom Bina Masjid!!!

Bismillah.....




Siyes debaran semakin terasa,walaupun aku x buat pengumuman lagi sal date
akad nikah dan walimah tapi aku rasa kawan2 da ramai boleh teka kot yang hari
bahagia tu semakin dekat...(sape suro aku buat status jiwang2 kt fb,
da kantoi...haha)

Hari sabtu,24 Dis baru ni mak suro aku balik.

"Balik! Banyak perkara nak setel ni. Gatal sangat nak kawin kn?"

Adeh...word gatal 2 da memang sebati dengan aku sejak akhir2 ni
terutama bile ada dalam kalangan family dan sedara-mare.

Marah?? Buat apa nak marah,da memang aku ni gatal..haha

Mane x gatal,aku ni anak laki yang paling kecik tup2 kalau ikot
perancangan (insyaallah) yang ada sekarang ni aku akad nikah
lagi awal dari abang2 aku..hah!! x cukup gatal lagi..

Aisy..da melalut lak...act nak cite sal preparation yang da buat setakat ni.
Sebenarnya perancangan awal walimah akan diadakan pada jun 2012
tapi diawalkan lak atas sebab2 tertentu...(alhamdulillah..hoho)

Sampai je rumah petang sabtu da duduk semeja dgn mak dan kak ngah
bincang sal persiapan. Pening kot kepale aku dengar kak ngah 'brief',
banyak jugak mende nak kena buat rupenye.  Klau ikot aku senang je,
akad nikah terus  aku bawak masuk bini dalam bilik
pengantin...(haha...juz kidding..)

Sabtu malam ahad aku mulekan dengan kemas bilik pengantin..hoho
aku dapat bilik bawah dee lak bilik atas. Owh ye..untuk pengetahuan majlis
sambut menantu t akan buat sekali dgn dee,so akan ada dua pasangan la.
Mak cakap ni kali pertama  buat sambut menantu 2 org anak lelaki skaligus
kat kawasan 2..(bangge beb!!-p)

Ok...bilik aku memang bersepah giler!! Penat la nak kemas,habuk toksah cakap r
dengan buku2 lame lagi. Nasib baik sebelum aku balik abah da tolong kemaskan
jugak...time kasih abah!!! hehe

Kemas punye kemas laz2 hari ahad sebelum asar baru siap...siyes penat!!

Sekarang adalah mase untuk bersuka ria,pas solat asar dee dgn teh ajak g
kuantan,nak fight boling. Main punye main aku dapat no 2, kalah dengan
budak kecik...haha (ok..ni xde kaitan dgn persiapan kawin)

Isnin pagi,awal aku bangun ari ni. Nak kena ikot mak n k.ngah gi bandar,
nak beli tikar getah,cadar,kain,tempah baju n blalalalalalala~~~

Aku hanya menurut sebagai driver profesional...haha

Sebelah petang lepas zohor lori perabot lak sampai...aku tengok dari
jauh asal penuh je lori 2...

Peh...2 set katil rupenyer!!! satu aku punye satu dee punye...
SAAAAAAAAYAANG MAK ABAH!!!!!! hehe~~~

So petang 2 bilik yang aku da kemas dan kosongkan berisi dengan
set katil yang aku suke..hehe

Due malam berturut-turut aku tido atas katil besor..hoho

Pas solat asar ada kawan aku ajak g kenduri kawin abang kawan aku,
penat x penat g jgk la...kena jage hubungan sosial beb...-p

Malam 2 lak aku kuar makan2 dengan family tapi sebelum gi makan
ada satu perkara dulu yang buat aku lega..gi bank dulu..hehe

Pagi selasa aku dengan dee gi buat ujian saringan hiv,debar kot...ne la taw
kan result x macam yang kite nak..huhu

Punye la debar aku amik result 2 sekali dye tulis "SULIT" rupenyer
pegawai jabatan agama je boleh bace.....hahaha~~~~

Jap je ujian saringan hiv ni,pas cucuk 2 x sampai 10 minit pn da dapat result.

Semoga result ujian ni baik2 belaka... amin ya rabb~~~

Plan nak balik petang selasa tapi mak x bagi sebab da petang coz t
sampai malam lak.

Sebagai anak yang taat aku pun hanye menurut.....hehe...

Malam 2 aku tido awal sebab esok (hari ni) nak kena bangun n drive
balik gombak pagi2 bute....

Alhamdulillah...tepat kol 9.30pg aku sampai uia dan aku terus g kelas
manufacturing drawing kol 10 (ap tah lecturer buat kelas mse stdy week)

Fuh....setakat 2 je la sekarang ni aku da buat persiapan...

Eh2...lpe lak..ad la jugak aku curi mase untuk tulis borang kawin yang dee tolong
amik kt pejabat agama,x banyak pun mende kena tulis..sikit je.. Lagi susah
dari isi borang ptptn kot,baik kawin je lagi senang...haha

So..bagi kawan2 yang tanye2 sal bile aku nak kawin 2 sabar ye.. insyaallah bile
mase yang sesuai aku g taw ye?

Lagipun korang kan tgh nak final exam sekarang ni..korang fokus ye exam sebab
aku da kena fokus persiapan kawin n final sekarang...hehe..gurau je...

Mohon doa dari sume semoga segala berjalan dengan lancar seperti yang dirancang..-)

No comments:

Post a Comment