Pages

Sunday 24 April 2011

makcik oh makcik~~~~

                  
       Jadual aku hari ini sangat-sangat memenatkan,awal-awal pagi lagi lepas solat subuh aku bertolak ke pasar tani kuantan,nak tolong abang aku yang kurus ni menjual ayam. Memang x boleh nak nafikan lagi,memang ramai sangat-sangat orang hari ni sampaikan aku mengalami kepenatan tahap maksima(x pernah sebelum ni aku t'lelap mase bungkus ayam,mybe sebab x tido kot semalam). Tapi yang beznyer tengok ramai orang datang dan membeli,dapat aku tengok ayah dan mak yang sangat sayang pada anak masing2,sentiasa je pegang tangan anak-anak(mase ni aku berangan r aku da ada anak yang ramai nanti...insyaallah...hoho)



                         Tengah aku sibuk layan pelanggan datang la sorang makcik ni dengan anak pompuan dye.. "Dik...caner nak gi ke tempat parking kete?boleh lalu ikut belakang ni x?" tanye makcik tu dengan selamba.
Bagi menghormati makcik tu,aku cube la untuk membantu walaupun aku sangat sibuk mase tu. Aku pun pusing la ke belakang dengan niat untuk pastikan ada atau x jalan untuk seberang longkang besar belakang tempat aku menjual ayam. Mase aku dok usha-usha jalan tersebut tiba-tiba makcik 2 bersuara dari depan. "ADIK!!! saya ni tanye awak soalan tadi,nape awk pusing belakang??!!" Aku pun senyum je kat dia dan cakap "makcik....jalan depan sikit dari sini dan makcik akan jumpa jambatan kat depan 2....same-same" Ya Allah...garang tol makcik ni,aku pusing belakang bukan x nak jawab soalan dia tapi aku nak tengok jalan... Makcik...kan marah itu sifat syaitan...lain kali jangan cepat marah taw...hihi



                        Lepas je dari kejadian tu aku pun terus la dengan keje aku menjual ayam-ayam... "AYAM!!! AYAM!!! abang..akak...ayam?? ayam kampung ada...ayam daging ada...ayam pencen ada...macam-macam ad!!!" itu la ayat yang selalu aku laungkan untuk tarik pelanggan. Walaupun ada pelanggan yang boleh jadi ayah atau mak aku tapi aku tetap panggila abang atau akak sebab aku nak ambik ati diowng dengan membuatkan mereka berasa muda...pndai x??hehe (act memang dari dl orang cakap muke aku ni nmpk tua,ada yang caye aku ni abang kepada abang-abang aku,padahal aku anak laki bongsu...huhu) Tapi aku lebih berhati-hati pastu sebab x nak kena marah,mungkin salah aku jugak tadi nape makcik tu marah... maaf ye makcik,saya hanya cube untuk membantu...hehehe~~




                        Satu perkara yang buat aku jadi hilang fokus bila ada pasangan suami isteri muda,suami berperwatakan cam ustaz(dengan kopiah),isteri berpewatakan cam ustazah(tudung labuh) dan mendukung anak diorang... Ya allah...bile aku tengok keadaan ini hati aku akan berbunga-bunga,aku jadi hepy tiba-tiba, agak-agak kenapa ya?? sebabnya adalah itulah ciri-ciri family idaman ak selama ini. Bile je aku nampak keadaan ini aku akan cepat-cepat berdoa semoga aku akan alami jua keadaan camni dengan isteri tersayang dan aku berdoa juga semoga aku akan mampu melafazkan kata-kata azimat AKU TERIMA NIKAHNYA secepat yang boleh...amin~~~~~




                  Btw,aku bersyukur ayam banyak habis hari ini...syukran ya allah atas rezeki yang kau kurniakan...
Alhamdulillah....permudahkanlah urusanku dunia akhirat.......

No comments:

Post a Comment